Az én zenei bölcsőm a magyar népdal volt, kisgyermekként szippantott be a népzene kincses birodalma. Az életem azóta is dalok körül forog. Népdalénekesből énekes dalszerzővé váltam, az utánzás művészetét felváltotta az innováció. Új dalokat szülök a világra, létrehozok valamit, ami addig még nem volt, a semmiből kikanyarintok egy darab valamit. Dalokba gyúrom az életem egyes történéseit. A dalok segítenek továbblépni, dalok az útjelzőim. És ez az utóbbi években egyre több nőnek és férfinak adott erőt.
Lett körülöttem egy közösség, egy közönség, amely több generációt összetart. Egybeénekeltem egy törzset, magamra is úgy tekintek, mint aki egy közösséget szolgál, leginkább azokat, akik jönnek velem ezen az úton: akik szeretnének növekedni, tanulni, változni, akik felelősséget vállalnak magukért, a tetteikért, akik szeretnék a világot egy igazabb, őszintébb hellyé tenni. Velük pedig folyamatos párbeszédben vagyok. Az ő tűpontos visszajelzéseikből is tudom azt, hogy a dal tényleg képes életeket megváltoztatni. A legerősebb üzenetközvetítő forma, verbális, így hat az elmére is, ugyanakkor ezek énekelt szavak, a zene pedig képes a zsigerekbe hatolni, belenyúlni a lélekbe. És a dal képes összekapcsolni embereket, képes közösséget építeni.
Az, hogy egy országnak milyen dalai vannak, a dalok milyen üzeneteket közvetítenek, az jól mutatja az adott nép lelki állapotát. A magyar dalokat – nagyon jó dalokat – többségében férfiak írják. Női énekes-dalszerzők a felettem lévő generációban alig vannak. Én az egyik első ilyen voltam, kánont nem tudtam követni. Ez először fájdalmas magányt hozott, később pedig szárnyaló szabadságot.
Írtam hát szabadon, arról, ami mozgatott: a generációs láncban lévő erőről, arról, mit hagytak ránk az őseink és lehet-e ezen változtatni, anyaviszonyról, apaviszonyról, pozitív és negatív testképről, flörtről, exekről, beavatódásról, szexualitásról, a szavak nélküli érzéki viszonyról, amely két szerelmest, vagy akár szülőt és gyermeket köt össze, írtam szülésről, születésről, életről és halálról, pártalálásról és válásról, találkozásról és elválásról.
Ezek nemcsak női témák, ezek egyetemes, emberi témák, női nézőpontból megírva. Ennek a női nézőpontnak, ennek a testi élményektől átitatott dalszerzésnek nagyon is helye van. Nem a férfiak által írt dalok helyett – hanem melléjük.
Az én munkám nem a vagy-ról szól, hanem az és-ről, férfi ÉS nő együttműködéséről szól, hiszek a két nem párbeszédében. Ehhez mindkettőnek hallatnia kell a hangját. Kell, hogy a világban ott legyen a nők egyedi hangja, üzenete, mert ez lágyítja a világot, és a lágyság empátiát, a másik megértését és elfogadását hozza. Erre pedig óriási szükség van ebben a korban. Versengés helyett összefogás, tesztoszteron helyett oxytocin uralta cselekvések, igen, kell a világnak ez a nőiesség, amely határozott, de mégis, melegséget ad, képes az emberek egymás felé terelni.
És minderre egy olyan vállalkozást építettem, amely tükrözi a fenti párbeszédet: a Palya Bea Produkcióban nők dolgoznak, a zenészeim pedig férfiak. Imádom ezt az egyensúlyt, ezeket a találkozásokat.
A férfiakkal való közös munka tett engem azzá, aki ma vagyok: felelős női vezetővé, aki akár a fent említett lágyságot és törékenységet is tudja használni a munkájában. Én a férfiaktól legalább annyit tanultam a közös zenélésben, mint az intim kapcsolataimban. Végtelenül imádom és tisztelem őket.
De a rajongásom a nők iránt ugyanilyen: nők segítettek át engem életem nagy átalakulásain, támogattak, szerettek, és egy így van azóta is. Legalább annyit tanultam a női barátságaimból, mint a női munkatársaimtól.
Végtelenül imádom és tisztelem őket.
Hogy szenvedélyes lennék? Hát persze. Erről szól az egész. Olyan energiákat mozgósítok, amely tényleg átírja a saját életem, és másokét is. Az alkotás, a kreatív folyamat gyógyít, életet ad, gazdaggá teszi a létezést.
Nagyon büszke vagyok arra, hogy az a munkám, ami a szenvedélyem, hogy ebből élek, hogy egy prosperáló, növekedő vállalkozást vezetek. De leginkább arra vagyok büszke, hogy azok, akik velem dolgoznak, jól érzik magukat, öröm van, flow van, kreatív hangulat van. Mégpedig azért, mert ők egyszerűen önmaguk lehetnek, és ebben az elfogadásban saját maguk legjobb verzióját alkotják meg. Tudják és élik azt, amit én magam is: hogy az önazonosság ma a legnagyobb és legfontosabb érték.
A vállalkozás neve: Palya Bea Production Kft.
Tulajdonos: Palya Bea
Ügyvezető: Szeiberling-Scherer Vera
Szakmai menedzser: Szalontai Anna
A zenekar tagjai:
– Czirják Tamás – dob
– Gerzson János – out, buzuki
– Lisztes Jenő – cimbalom
– Orbán György – nagybőgő
– Szokolay Dongó Balázs – fúvós hangszerek
Facebook közösség: 54.000+ fő
Instagram közösség: közel 10.000 követő
Youtube: közel 18.000 feliratkozó
Legnézettebb Youtube videó: Szabadon című dal felvétele: 3,3 millió + letöltés
Legnézettebb – és az egyik legfrissebb – videóklip a Hazatalálok én című dalhoz készült: 355.000+ letöltés 3 hónap alatt
Honlap: http://www.palyabea.hu/hu/nyitlap
Legutóbbi kiemelt médiamegjelenések: januári Nők Lapja címlap, wmn.hu, 24.hu, nlcafe, marie claire online, RTL Klub, TV2 csoport